Τελ. ενημέρωση:

   05-Dec-2022
 

Αρχ Ελλ Ιατρ, 39(6), Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2022, 805-811

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Οι αντιλήψεις των επαγγελματιών υγείας για τη σχέση μεταξύ της αξιολόγησης της απόδοσής τους
και της συνεχιζόμενης εκπαίδευσής τους

Χ. Πλατής,1 Β. Νάκου,2 Μ.Ε. Ψωμιάδη,3 Δ. Πιστόλας,4 Π. Θεοδώρου5
1Κέντρο Τεκμηρίωσης και Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών ΑΕ, Αθήνα
2Γενικό Νοσοκομείο Δυτικής Αττικής «Η Αγία Βαρβάρα», Αιγάλεω
3Διεύθυνση Επιχειρησιακής Ετοιμότητας Εκτάκτων Καταστάσεων Δημόσιας Υγείας, Υπουργείο Υγείας, Αθήνα
4Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός», Αθήνα
5Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα

ΣΚΟΠΟΣ Η διερεύνηση των αντιλήψεων, των γνώσεων και των στάσεων των επαγγελματιών υγείας αναφορικά με τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και τη διασύνδεση αυτής με την αξιολόγηση της απόδοσής τους. Επί πλέον, η μελέτη της επίδρασης κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών σε επί μέρους παραμέτρους αξιολόγησης και ανταμοιβής.

ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ Στη μελέτη έλαβαν μέρος 185 επαγγελματίες υγείας διαφορετικών κλάδων που απασχολούνταν με διαφορετικές σχέσεις εργασίας στα διασυνδεδεμένα Γενικό Νοσοκομείο Νίκαιας Πειραιά «Άγιος Παντελεήμων» και Γενικό Νοσοκομείο Δυτικής Αττικής «Η Αγία Βαρβάρα». Για την εξυπηρέτηση των σκοπών της έρευνας διαμορφώθηκε στη βάση δύο διακριτών ερευνητικών εργαλείων ένα δομημένο ερωτηματολόγιο, συναρτώμενο από 59 στοιχεία κλειστού τύπου. Η στατιστική ανάλυση και η επεξεργασία των δεδομένων που συλλέχθηκαν διενεργήθηκε με το λογισμικό πρόγραμμα Statistical Package for Social Sciences (SPSS), έκδοση 21.0. Το αμφίπλευρο επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας ορίστηκε ίσο με 0,05.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων (63,8%) θεώρησαν ότι η αξιολόγηση ήταν απαραίτητη για την παρακίνηση και τη βελτίωσή τους. Το σημαντικότερο κίνητρο των επαγγελματιών υγείας για τη συμμετοχή σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης φάνηκε να είναι η βελτίωση των επαγγελματικών ικανοτήτων τους και των υπηρεσιών που παρέχουν στους ασθενείς. Η παροχή κινήτρων για συμμετοχή σε δράσεις συνεχιζόμενης εκπαίδευσης φάνηκε να συνδέεται με αυξημένα επίπεδα απόδοσης του προσωπικού κατά την αξιολόγηση.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Κίνητρα των επαγγελματιών υγείας για τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελούν η επιθυμία τους να συμβαδίζουν με τις σύγχρονες εξελίξεις της Ιατρικής και της τεχνολογίας, η ανάγκη ανάπτυξης γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και η διατήρηση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, η ηθική επιβράβευση, την οποία οι εργαζόμενοι θεωρούν σημαντική, συνιστά κίνητρο βελτίωσης της απόδοσής τους, συνδεόμενο με την αξιολόγηση.

Λέξεις ευρετηρίου: Αξιολόγηση, Απόδοση, Επαγγελματίες υγείας, Συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση.


© Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής