Τελ. ενημέρωση: |
||
24-Jul-2020
|
Αρχ Ελλ Ιατρ, 37(4), Ιούλιος-Αύγουστος 2020, 521-528 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Στάθμιση της ελληνικής έκδοσης του ερωτηματολογίου Multidimensional Attitudes Scale Ο. Γκοβίνα,1 Μ. Πολυκανδριώτη,1 Γ. Βασιλόπουλος,1 Θ. Αδαμακίδου,1 Σ. Πλακάς,1 Ι. Καλεμικεράκης,1 Π. Γαλάνης,2 Γ. Φούκα1 |
ΣΚΟΠΟΣ Η στάθμιση της ελληνικής έκδοσης του ερωτηματολογίου Multidimensional Attitudes Scale (MAS) σε φοιτητές Νοσηλευτικής για άτομα με αναπηρία.
ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ Εκπονήθηκε μια συγχρονική μελέτη τον Οκτώβριο του 2018. Έπειτα από την «εμπρός-πίσω» μετάφραση του MAS στα Ελληνικά, το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 179 φοιτητές Νοσηλευτικής για τη στάθμισή του και την εκτίμηση των ψυχομετρικών ιδιοτήτων. Οι φοιτητές συμπλήρωσαν επίσης και το ερωτηματολόγιο Attitudes Towards Disabled Person Scale (ATDPS).
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η διερευνητική και η επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων οδήγησε στην ελληνική έκδοση του ερωτηματολογίου με τέσσερις παράγοντες. Η εγκυρότητα κατασκευής οδήγησε σε τρεις κλίμακες, μη περιλαμβάνοντας την κλίμακα της ηρεμίας. Βρέθηκε θετική συσχέτιση μεταξύ MAS και ATDPS (r=0,34, 0,34 και 0,20 για τις κλίμακες επίδρασης, γνωστικής λειτουργίας και συμπεριφοράς, αντίστοιχα). Ο συντελεστής εσωτερικής συνέπειας Cronbach's alpha για τις κλίμακες επίδρασης, γνωστικής λειτουργίας, συμπεριφοράς και ηρεμίας του MAS ήταν 0,9, 0,92, 0,83 και 0,88, αντίστοιχα. Η ανάλυση ελέγχου-επανελέγχου μεταξύ δύο εβδομάδων σε μια ομάδα φοιτητών (n=45) έδειξε καλή αξιοπιστία. Το MAS δεν βρήκε διαφορές μεταξύ μιας ομάδας φοιτητών που παρακολούθησαν ένα μάθημα για άτομα με αναπηρία σε σχέση με τους φοιτητές που δεν παρακολούθησαν το μάθημα αυτό.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η ελληνική έκδοση του MAS έχει αρκετά καλές ψυχομετρικές ιδιότητες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση για την αναγνώριση της στάσης των φοιτητών απέναντι σε άτομα με αναπηρία.
Λέξεις ευρετηρίου: Αναπηρία, Αξιοπιστία, Εγκυρότητα, Στάθμιση, Φοιτητές Νοσηλευτικής.